Friday, May 20, 2011

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides


Agains... kali nii kiter nah share lagik stori pasal filem.... hihihikkkk.... Seperti tajuk entry... cerita pasal Si Lanun Jack Sparrow laaaa....

POTC niii memang antara filem sekuel yang sangat kiter nanti-nanti kan. Tak pernah miss tuuu nak tengok filem niii....


Kisah kali ini berkisar di mana Kapten Jack Sparrow (Johnny Depp) bertemu dengan wanita dari zaman lampaunya, Angelica (Penelope Cruz). Cinta lamanya yang dipendam bersemi kembali, dan ini dimanfaatkan sebaik-baiknya oleh Angelica. Dengan rayuannya, Angelica berjaya meyakinkan Jack Sparrow untuk membantunya mencari “Fountain of Youth”, mata air legenda yang konon boleh membuat orang awet muda dan panjang umur. Jack yang masih ragu pun akhirnya bersedia menuruti permintaan Angelica.

Dengan tipu helah, Angelica berjaya memaksa Jack untuk naik ke kapal bernama “Queen Anne’s Revenge”, iaitu kapal laut yang paling menakutkan yaitu Blackbeard (Ian McShane), ayah kepada Angelica. Bermulalah pencarian mereka mencari “Fountain of Youth”.
 
 
Perjalanan ceritanya masih kekal menarik dan hebat. Cuma kali ni  ada beberapa watak penting dalam 3 siri sebelum ni sudah tidak wujud, antaranya Will Turner (Orlando Bloom) dan Elizabeth Swann (Keira Knightley). Tapi dengan kemunculan watak Blackbeard, Angelica serta duyung yang cantik, mampu melenyapkan ingatan penonton pada watak penting yang lepas. Tak caya tanya En Hubby I tuh.... Tak habis2 di molotnya menyebut nama si Angelica tuh...!!!!
 
Lagi satu... dalam siri ini... ingatan penonton ke atas black pearl juga masih dikekalkan walau pun sekadar dalam botol... hahahaaaa bukan anu aje dalam botol tau!!!! Si black pearl kesayangan Si Jack pun dok dalam botoii... Keh keh kehhhhh!!!!
 
Kesimpulan dari stori POTC niii.... ermmmm memang sangat sangat dan teramat besttt.... enjoyed jer sepanjang pelayaran kami ngan gelagat putar alam si JAck Sparrow tuhh... Tuk itu... 4.85 popcorn dari 5 popcorn tuk POTC.... besttttttt!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails