Thursday, June 28, 2018

Maldives D2

Maldives D2
Ikut Iteneri yang diberikan oleh our tourist agent:


  • Breakfast
  • Hotel to Jetty
  • Arrival to Sandbank Picnic Island
  • Snorkeling (Stingray point or Coral Garden)
  • Dolphn Cruises
  • Arrive Hulhumale
Breakfast yang sempoi giler!!! Ingat sampai mati... hahahhha...


From Jetty... Island hoping and off to Himmafushi Island.



Sambil menyambil

1st destination: Sandbank Picnic Island.



2nd Destination ke Himmafushi Island... on the way ke restaurant pilihan.. kami dapat melihat routine kehidupan harian. Wow,,, mereka masih struggle untuk mendapatkan bekalan air untuk memasak dan minum. mereka terpaksa mendapatkan bekalan air di tempat2 tertentu sahaja... teringan pulak citer p.ramlee hihihihi..

Ini pulak pintu-pintu rumah di sana.... setiap pintu di tag kan dengan nama ketua keluarga... rumahnya memang rapat2 dan kami berjalan di lorong-lorong  dannampak dengan jelas aktiviti harian mereka. Majoritinya muslim... namun tak nampak pun suasana hari raya disambut meriah cam kat Malaysia.



Finally... sampai gak kat tempat makan.... boleh laaa alas perut before aktiviti berikutnya. "Alas perut"... bukan alas lagik ni... melantak youuuu....



selesai makan... kami lepak kat buat dan kerusi unik di sini... kalau laa tak kejar masa... mau jer kiter lepak kat sini lama-lama.

Ini laa kerusi yang kiter katakan unik tu.... kena angin pantai... buleh terlena kaw kaw atas kerusi ni tauuu!!!



Dah kenyang.... teruskan perjalanan... menyusuri lorong.. sempat gak membelak binaan rumah kat sini... Ada gak yg dibuat dari coral yang dah ribuan tahun lamanya.. teguh!!!! 

Next kami di bawa masuk ke souvenir shop... dan komdiannya nak boat semula utk aktiviti berikutnya.

snorkeling time!!!!


Naik snorkeling... pewot lapaq semula... makan2 kacang... sekali tercabut sudah satu gigi susu khaleef... dah selamat bersemadi di bumi Maldives.



Bukan sahaja stori gigi khaleef  yang bersemadi di sini... jiwa khaleef juga turt bersemadi dengan rakan barunya Alham.... even hanya a few hour travel dgn Maldvian ni... khaleef sgt menyukai mamat tuu... begitu juga ngan mamat tu... 

Siap naik sama2 ats dek kapal... dah menghadiahi khleef gelang tangan coral... katanya khaleef sejibik cam anak lelakinya... bedanya rambut yang lurus dan kulit yang lebih cerah... hahahhaa...

Next destination... tgk dolphin... perghh... seronok giler anak2...


Dengan ini... coretan Maldives D2 berakhir di sini.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails