Friday, September 17, 2010

Salam Aidilfitri 2010

Salam semua... ermmm... lama toi tak mengup-date something disini. Bukan apa... masa minggu-minggu akhir pose tempohari... kiter betoi-betoi bz... Bz & stress keje2 kat opis.... balik umah lak, bz ngan rutin harian di rumah. So memang tak der mood nak menjenguk kat "Asam garam Kehidupanku' ini.

Minggu pertama raya lak... bz gak (paham-paham aje laaa......) tapi ader gak sekali sekala try bukak FB dan Blog... tapi... my berukband nii slow yg amat. Tu yang tertangguh segala niat tuh. Kali nii i try meng'qada semua niat yang tertangguh tuh.

Sebab dah terlalu lama tak share stori kat sini... I dah tak tau nak start dari mana. Ok laaa... kita start dari stori dihujung tirai Ramadhan yang lepas dulu...

Pejam kelip, pejam kelip.... tirai Ramadhan 2010 dah berlabuh. Dalam banyak-banyak Ramadhan... kiter rasa Ramadhan kali ini kiter paling rugi... Tak banyak pun 'gift' yang kiter dapat collect kali nii... Bila difikirkan kembali.... rugi yang amat rasanya... that's why kiter berdoa agar kiter dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan akan datang dan kiter akan cuba memanfaatkan kehadirannya nanti.

May be disebabkan urusan kerja dan tidak mengutilize Ramadhan kali nih... kiter ketiadaan mood raya... bayangkan laaa... kalau tahun-tahun sebelumnya... before pose lagik kami dah prepare busana raya dan sebagainya. Kali nii semua last minute... ala kadar dan mana yang sempat aje. Pendek kata, mood raya memang tak der sebab.... punca utama kiter tak der mood raya ialah..................... kerna kami telah kehilangan MAMA pada syawal 2009. For those nak tahu dimana episod duka ini bermula bole klik kat catatan duka nih.

Disebabkan pemergian insan yang tersayang itu laaa kiter terasa Sayang nak tinggalkan Ramadahn.... coz Apa yang kiter tahu, sepanjang Ramadhan, Roh akan kembali melawat anak cucu dan lawatan mereka berakhir sebaik takbir raya berkumandang... that's why hati ini sebak... pilu dan sedih tak dapat nak digambarkan. Enggan menerima kehadiran Syawal....Tetapi... sesedih manapun kiter... kiter kena akur dengan ketentuan Ilahi....maka, kiter perlu menerima hakikat dan meneruskan kehidupan. Realiti yang perlu dihadapi kali ini ialah... kami tetap beraya tetapi... beraya tanpamu mama.

Kesedihan yang paling parah sudah pastinya dialami oleh Ayah.... setelah lebih 35 tahun menyambut 1 syawal bersama-sama... kini, terasing jua... sorang dibumi yang fana dan seorang lagi nun di alam kubur.. terpisah jasad tapi kasihnya tetap abadi. Ermmm... sukar nak diterjemahkan disini... Hanya tuhan yg tahu segala-galanya.

Dalam kesuraman Syawal kali niii, kiter cuba gak mewarnai Aidilfitri dengan insan-insan tersayang yang lain. Akan kucoret kenangan yang semanis-manisnya bersama husband... anak-anak... mak... abah, adik beradik... dan sedara mara yang dikasihi sekalian. Agar, andaikata salah seorang dari kita dipanggil ilahi... sekurang-kurangnya ada secebis kenangan untuk dijadikan ole-ole tatkala kerinduan menggamit diri. Dan kali niii turn my Kampung... Pahang 1st.

Sori ler... Coretan Aidilfiri akan kiter muatkan dalam entry akan datang (sebab proses meng up-load gambar slow)

Apa-apa pun... even dah masuk hari kelapan kita menyambut Syawal kan! Rasanya, masih belum terlewat untuk kiter mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri... Mohon ampun dan maaf atas silap salah kiter samada disengajakan atau tidak... Al-maklumlah... hamba niii hanya laaa insan biasa dan off course takkan terlepas dari membuat kesilapan.

Again.... SAlam Aidilfiri....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails