Saturday, June 29, 2013

Nasib awk ler kimie

28/06/13....

Hari ini kiter melakar sejarah.... seorang accountant yang multi-tasking.... hihihiiiii.... meleret bibir mok cik menguntum senyum menahan diri dari ketawa terbahak-bahak...

Alkisahnya bermula....

Ni kimie.... gambo dia 2-3 minggu yang lepas.... Dah hampir 3 bulan dia tak potong rambut. Rambut dia memang sejak azali tersangat ler lebatnya... Kalau tak sikat dan taruk minyak betoi-beto niiii... memang jelas nampak rambutnya yang berserabut, panjang dan tebal. Bikin serabut mato ibu melihat keserabaian dia. NAk potong ghambut kat sini ley tahan gak mahalnya!

Maka... pulun ler kiter menonton you-tube... cara-cara memotong rambut lelaki guna mesin. Agak-agak dah sepuluh kali khatam  you-tube tuuu... maka terasa confident sikit dan berkobar-kobar ler semangat nak multi-tasking jadik barber.

Pagik tadik... kiter ke Argos... beli hair cutter machine... pas tuuu tak sabau menanti kepulangan si Kimie.... hihihihiiii... 

Belom pun sempat kimie turun kereta (baru balik dari sekolah & trainning bola)... kiter terus suruh dia basuh tangan tuk makan.... terkebil-kebil gak mamat tuuu... yea laa.... selalunya... banyak toiii protokol sang ibu sebelum boleh makan... kena mandi ler... apa lerr.... hihihihiii... Semangat tuuuu.....

Sebaik aje makan.... maka bermula ler misi kiter... hihihii.

Bila pegang ajer mesin rambut tuuu... cam gabra lak kiter.... mak aaaiiiiii....panjang & tebalnya rambut kimie. Memang mengambil masa yang lama.... mula-mula potong tuuu... memang kelakar... terbahak-bahak kiter tengok fashion rambut dia. Berlinang air mato dia kesedihan... huhuhuuu.....

Dah alang-alang tobek sana sini.... maka kiter gagahkan diri meneruskan misi...... maka akhirnya....




Hahahaaa..... tak sekata langsung.... tunggu panjang sikit.... kita trim lagik yea nak!!!!! Senyum ler sikit kimie oooiii..... Alaaa.... raya nanti rambut tu tumbuh balik... dun worri!!!!

Gunting rambut niii memerlukan seni gak kannn????? Huhuhu... sangat respect ngan profesion Barber!!!!! 

1 comment:

Norma NML said...

Kira ok la tu...ada gak seninya :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails