Thursday, December 3, 2015

Cherita cuti sekolah....

2 Dec 2015...

"Atuk datang yeeeaaayyyy" teriak sakan my kiddos....

So, cuti sekolah niii Kimie dan Sephia dah tak perlu lagi mengekor kami gi opis.... Seronok memasing dapat bersenang lenang depan TV kat umah sebab atuk ada teman...

Khaleef...
Oh nooo... Kalau dia duduk umah... Mau lembik atuk, dia kerjakan... Hahahahaa... Adakah keistimewaan kehadiran atuk hanya dapat dirasai oleh abg kakaknya sahaja...??? Jawapannya tidak... Bila atuk datang... dia boleh balik awal... lom kul 5 atuk dah datang jemput kat taska.

So,  dia tetap kena gi taska... Tapi.... bukan taska yang biasa kami hantar... Sebab... musim cuti sekolah nii... Daycare di seksyen 8, BBB disatukan kat satu branch... So dari hantar belakang rumah yang selang berblok blok... kami hanya perlu hantar seberang jalan besau, depan umah aje... Kalau jalan kaki ada laa dlm 5 minit... Tapi... pepanas gini, better naik kereta aje laaa...



Petang tadik punya stori... (hasil dari olahan cerita kimie dan atuk dia)...

Kimie dan atuk nak jemput Khaleef.

Atuk tunggu dalam kereta... Kimie turun... tekan loceng... Teacher branch tersebut blm kenai sangat siblings si Khaleef. So, bagi tau ler teacher nak ambik adik...  Nama adik Khaleef. 

Teacher dia pun panggil Khaleef.

Kimie pun lantas menarik tangan Khaleef... Tetapi Khaleef kaku dan tak mau ikut Kimie Balik...

Sekali Kimie tengok... pe sal lain macam je Khaleef kali nii???

Kenapa erkkkk???

Apa masalah dia yea?

Why???

Confuse jap???

Kimie pun confuse???

Tetiba... dari kejauhan sayuuup aje Kimie dengar suara Khaleef..

Lorrrhhh... Kimie salah pegang tangan Khaleef...

Rupanya budak tu pun nama Qhalif... Hahahahaaa... tertukar sudahh....

Sib baik perasan... kalau idak!!!! Ayip ibu dah tertukar... Hihihiii...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails