Wednesday, April 7, 2010

Cerita Umrah part 3

Salam...

Tatkala entry nii dipublished, kiter dah berada di bumi anbia' kot!!! Tak pun... tgh dalam perjalanan ke sana. Ermmm... korang dah rindu kat kiter ker??? muah haa haaa perasaan betoi kan??? He he he

Korang tak rindu pun tak pe!!! Nak buat camner kan... hu hu huuuu

Buat makluman uols.... Kitorang gi mengerjakan umrah menerusi one of rakan/kenalan/staff UPM iaitu Haji Dahari. HAsil risikan beberapa rakan sekerja yg pernah pergi ngan dia... ramai yg recommend. Dia lak berpayung bawah KRS Travel Sdn Bhd. Bila kita pergi dengan mutawif yang kita kenal... maka harapannya urusannya lebih mudah rasanya. Bila ada permasalahan atau pertanyaan di sana, kita boleh terus bertanya tanpa ada benteng yang menghalang.


Gi naik ape??? Hurm... soalan tuu memang febret question kan? Kalau ikutkan hati penerbangan pilihan off corse MAS. ye laaa... penerbangannya yg selesa dengan enviroment keMALAYSIAAN kan? Tapi... kami terpaksa pilih... nak naik MH ke? Atau gi ngan Mutawwif yg kami kenali.

Bukannya tak nak naik MAS, katanya! Tujuan asal dia mengadakan trip umrah ini adalah untuk membantu org2 kampungnya. So, dia akan carik dan arrange trip ini dengan kos tidak cecah RM5000. Itu lah reason dia. So, perkara ini kiter dah bg tau kat ayah dan ayah kata don't mind. As conclusion, kitorg pilih gi ngan Hj Dahari punya trip.


Plan asal... kitorg naik Gulf Air dan singgah di Bahrain... tapi... bila bilangan jemaah bawah pimpinan Hj Dahari niii meninggat ke angka lebih 60 orang, flight tuuu dah penuh... maka kami terpaksa bertukar ke Pakistan Air-line. Atas sebab2 yg tak dapat dielakkan kami kemudiannya bertukar penerbangan iaitu Biman Bangladesh airlines. Ermmm... off course perkhidmatannya tak sama dgn Pakistan Airlines/Gulf Air apatah lagik kalau nak dibandingkan dengan MAS yea dak????


Tapi... dengan apa kiter naik... kiter tak nak jadikkan itu satu permasalahan yang besar. Tak mahu benda yg remeh temeh tuuu mencacatkan tujuan kiter ke sana. selamat pergi dan selamat kembali adalah yang utama kan??? Hopefully perjalanan kami ke sana di rahmati-Nya....

Ok laaa... i stop dulu my entry kat sini... sambungannya tunggu 3 hari lagik (my schedule entry). Saja kiter tulis sikit2 supaya kita tetap keep in touch! U ols pun tak der lerrr merindui kiter pada tahap yg melampau kan? kan? kan? he He he!!! Marah lerr pulaaak!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails