Monday, February 16, 2009

GENG

Hari Ahad… kitorang dapat booking by phone untuk movie GANG.WAlau pun agak lega…. Kitorang kena gak rush dan kuar awai untuk mendapatkan tiket tuu…. Sampai jerk at kaunter…. Hanya ada 3 sit kosong. Itu pun depannnn sekali
Nak tak nak…. Kena ler beli tiket tuu… rupa-rupanya… tiket boleh dibeli seminggu sebelum tayangan. Kalau kitorang tauuu malam tadik lagi kitorang dah beli. Frust gak…. Tetiba terserempak kitorang ngan kawan asben kiter. Dia pun dapat sit depan sekali. Dia beli tiket tuuu malam semalam selepas gagal dapatkan tempat semalam…. Kitorang dapat beli tiket hari nih pun disebabkan kuota on-line booking. Kalau tak… sure tak dapat. Perghhh…. Syabas untuk GENG… Mana-mana SOLD OUT/FULL.
Ok…. Sebelum kiter masuk… jom possing dulu…

Upin (Kimie) dan Ipin (Didie)


“Upin” dan “Ipin” bersama K. Ros “kiter ler tuhhh”



Haaa… ni pulak “Upin” dan “Ipin” bersama Mutthu (asben kiter)

Cerita ini mengisahkan penduduk Kampung Durian Runtuh yang menemui Jejak kaki yang ganjil dan suara-suara yang ngeri. Terdapat cerita-cerita bahawa ada seekor makhluk ganas yang berkeliaran di hutan pada waktu malam.

Tiada sesiapa yang berani untuk mencari benda tersebut, sehinggalah Badrol dan Lim yang sedang bercuti di kampung ini, bertembung dengan punca misteri itu sendiri tanpa disengajakan.
Bebudak Bandar tuuu bersama geng baru mereka: Rajoo yang boleh berkomunikasi dengan haiwan, Ros si jelita kampong yang garang, serta adik-beradik kembar Upin dan Ipin yang nakal, melangkah masuk ke dalam perjalanan yang penuh aksi, kembara dan misteri.
Seekor haiwan aneh yang tidak diketahui asalnya bernama oopet yang sedang mencarik ibunya, menjalin persahabatan dengan Rajoo dan membawa mereka semua ke suatu pengembaraan, jauh ke dalam hutan hujan Malaysia yang penuh dengan hidupan liar, termasuk seekor ular gergasi yang mistik.

Suara-suara yang ganjil dan ngeri tuh sebenarnya datang dari Pak Mail, Singh dan Sally… Mereka menjalankan aktiviti pemburuan haram. Geng berjaya memusnahkan niat jahat mereka.

Kesimpulannyer… best citer nii… bestttt sesangat… rugi tak tengok… bestttt… untuk itu kiter bagik 4.9 pop corn….. Pada sesiapa yang lum gi tengokk…. Pergi laaa dan Sertai mereka, dalam mengungkap misteri dan merentasi cabaran di sekitar keindahan panorama flora dan fauna Malaysia. BESTTTT…

Sampai umah dalam kul 1.45pm….kimie tolong kiter masak spagetthi….

Wahhhh…. Rajin anak ibu…



Aikk…. Ngapa niii???? Dia dah tak beri tumpuan pada masakan sebab matanya dok menjeling TV citer Tentang bulan…


Kimie nak menangis kelaparan… citer tentang bulan pun dak tak dapat menarik perhatiannya

Ermm…. Kul 2.30 petang baru kitorang dapat lunch…. Merangkap minum petang lerr yerrrr… alaa.... geng punya pasaiiii makan lambat pun tak pe dari makan hati tak dapat tengok movie nii... yea dakkk????

7 comments:

nashora said...

erhm....nasib baik la dapat tgk...walaupun sakit tengkok....kalau x jadi jugak...anak2 la lancar mogok....payah ayh mcm nie....ayh pun nak lancar mogok la nanti....mogok x nak balik sehari....nak lepak kat mana2....apcam...boleh...bukan apa...just nak release tension...apcam ayang....boleh kan...erhmmmm

salmi said...

ermmmm.... mungkin tidak... no... no... no... cannot... cannot, impossible... mustahil... ohhhh tidak....

nashora said...

just give me one day.....please.....erhmmm....

yusrizalrazak said...

heheh.. bukan main merajuk kimie tu.
gambar kena tarik telinga pasal apa pulak tu? hehehe..

ayah dia merajuk lepak duduk serdang je kot.. bilik banyak kosong. makan minum pun ada. hehehe

nashora said...

kena tarik telinga tu pasai ibu nya menghayati watak k ros tu....garang...hahaha...

erhmmm....ada makan nasi lemak lemak maulana.....

Yana said...
This comment has been removed by the author.
Yana said...

wah wah.. nak aman meh ramai-ramai ke bukit aman. hahahah... kalau nak bertenang, meh pakat ramai-ramai g bilik "kecik" memerutttt...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails