Tuesday, December 23, 2008

Space Chimps


Masa jalan-jalan celebrate besday kiter…. Kitorang kematian idea…. Tak tahu nak wat ape…. So kitorg gi tengok citer SPACE CHIMPS.

Citer di berkisahkan Ham (Cucu kepada 1st Chimp yang manusia hanto ke bulan) dihanto ke ruang angkasa bersama Lt. Luna dan Komander Titan untuk mencarik satu kapal NASA yang terkeluar dari sasaran ke satu planet lain. Chipanzi-chipanzi ini juga dibantu oleh bapak sedara Ham dan juga Comet (depa niii pun chipanzi gakkk) yang stay kat bumi.

Citer ini memaparkan kebijaksanaan chipanzi-chipanzi niii berbanding manusia. Depa boleh selamatkan planet aneh tuuu dari pemerintahan yang kejam dan bawak balik kapal “soyuz” yang tersasar dulu tuuu pulang ke bumi.

Ermmm….. chipanzi dalam citer niii kata 99.9% depa menyerupai manusia. Cuba kiter fikirkan…? Betoi kerrr? Oh tidakkk…… Dari segi fizikalnya banyak gak perbezaan. Dari segi akal????? Kiter jauh berbeza. Tak sama laaaaa. Opsss…. Itu yang sepatutnya laaa… tapi ada gak manusia yang tak menggunakan akal yang dianugerahkan oleh Allah nii…. Itu yang banyak menular gegala negetif dikalangan masyarakat laaa niii especially pada generasi muda kita nii….. So, untuk itu… mat-mat rempit… penagih2, mat-minah punk, bohsia-bohjan dan lain-lain…. Sedar lerrrr kita kan manusia… gunakan AKAL yang membezakan kita dan Chipanzi. Hi! Hi! Hi! Cam bagik ceramah lakkkk….

Berbalik ngan movie niiii…. Pada kiter citer niii kurang menarik. Buktinya…. Kiter terdengar bunyi orang berdengkur sebelah kiter… biler Tanya kat orang tuuu….. “tido yer???” orang tuuu tak mengaku lakkk.

Untuk itu kiter bagik “2.5 popcorn” darik “5 popcorn” untuk Space Chimps niiii.

3 comments:

Yana World said...

tak bes erk... nasib den x g nengok citer nie... jimat kos...

Aku ler tuh... said...

Nasib baik tak best!! kalu tak, tu si minah atas ni nnt yg akan mengabiskan reta ku...suh blanja tgk wayang!

nashora said...

siapa yg tidur tu....ada tgk wayang tidur....nak tidur balik rumah la beb....citer tu memang kureng la....dah la mahal....pastu kena beli xtra seat....kat mines boleh jer free untuk kimie....pas nie tgk kat mines je la.....pas tu tgk before 12pm....kalau kita berdua n sambil dating...sure tgk citer lain...since nak entertain anak2 n adik ipar....tgk la jer citer kartun....layanzz.zzzzz....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails